16-18 December 2021
Cusco. Peru
Share our event through the following link: https://indico.uni.edu.pe/e/Meeting-of-Physics-2021

Año del Bicentenario del Perú - Year of the Bicentennial of Peru

All the timetable is in Local time: Cusco = (GMT-5h)

This is the Zoom link for Thursday December 16th's session:

Unirse a la reunión Zoom

Las exposiciones estarán disponibles en el canal de Youtube: Meeting of Physics - Official channel

News for  minicourses :

1-  "Arqueoastronomy" mini-course, presented by Dr. Milton Gamarra (UNSAAC) and Dr César Zen (UFGRS-Brasil)

2-   "Cosmic Rays" mini-course, presented by Dr. José Bellido (University of Adelaide, Australia)

This edition, the XXI Meeting of Physics, will be in a hybrid mode.

he main purpose of this event is to stimulate cooperation between local researchers, students and international guest scientists, some of whom are Peruvians working abroad and willing to contribute to the development of physics in Peru. Due to the present global delicate situation, this year’s edition of the Meeting of Physics will be held in a hybrid mode. There will be online real-time presentations of keynote speakers, as well as talks on current research in the areas of theoretical, experimental, computational, applied and educational physics will be presented by local and international scientists. In addition, several MSc and PhD students will also present their investigations in electronic poster sessions. This year, a new topic will be included in presentations involving interdisciplinary research related to the covid-19 pandemic. We will have talks in English, but also in Spanish.T

Start of registration: September 11, 2021
Registration deadline: December 15, 2021

Abstracts deadline: December 10, 2021

Organizers

El objetivo principal de este evento es estimular la cooperación entre los investigadores locales, estudiantes y científicos internacionales invitados, algunos de los cuales son peruanos trabajando en el exterior y dispuestos a contribuir al desarrollo de la Física en el Perú.
Debido a la delicada situación mundial actual, la edición de este año del Encuentro de Física se llevará a cabo en modo semi-presencial. Habrá en línea en tiempo real presentaciones de oradores principales, así como charlas sobre investigaciones actuales en áreas teóricas, experimentales, computacionales, aplicadas y educativas de la Física que serán presentadas por científicos locales e internacionales. Además, varios de los estudiantes de maestría y doctorado también presentarán sus investigaciones en sesiones de pósteres electrónicos.
Este año, se incluirá un nuevo tema en presentaciones que involucren investigación interdisciplinar relacionada con la pandemia del covid-19. Tendremos conferencias en español, pero también en Inglés.

Inicio de inscripción: 11 de Septiembre de 2021
Cierre de inscripción: 15 de Diciembre de 2021

Fecha límite para resúmenes: 10 de Diciembre de 2021

Colaboradores

All the timetable is in Local time: Cusco = (GMT-5h) https://www.timeanddate.com/worldclock/

Cusco. Peru
The call for abstracts is open
You can submit an abstract for reviewing.
Registration
Registration for this event is currently open.